tirsdag 20. november 2012

Adjektivfortelling

Hei!

Idag var dagen kommet for å ha min første offisielle aktivitet på skolen med klassen jeg er sammen med. Vi startet dagen som vanlig, og jeg hadde avtale med kontaktlæreren til klassen om at jeg skulle ha aktiviteten min etter storefri, før de skulle ha matte.

Aktiviteten jeg hadde var adjektivfortelling. Siden jeg er på 2. trinn har ikke barna lært om adjektiv enda, men hadde i forkant avtalt med læreren om at det gikk fint at jeg forklarte dem hva det var på forskudd. De bruker tross alt adjektiv hver dag, uten at de vet at det heter adjektiv.

Aktiviteten gikk fint og de skjønte etterhvert at adjektiv var ord som beskrev noe eller noen. Det virket som om barna likte aktiviteten, og da fortellingen var ferdig var det mye latter. Anbefaler andre å prøve denne aktiviteten når dere er ute i praksis!

Ellers gikk dagen som vanlig, og på SFO hadde Julia og jeg med oss en gruppe ned i gymsalen og hadde mange forskjellige aktiviteter i 2 hele timer. Barna ble svette og koste seg :-)

Dagens læring: Jeg lærte at skolen jeg er på i praksis er en baseskole. De har ikke klasser på trinnene, bare grupper, og bruker ofte å være hele trinnet samlet. Hvert trinn har 2 baserom og 2 kontaktlærere, med unntak av 2.trinn som har 3 (siden de er så mange). Dette var interessant siden vi nettopp har lært om basebarnehager!

Dagen i bilder:




 Her bruker de målestokk i matten.

SFO-mat: kornblandinger med melk eller yoghurt. Alternativt: knekkebrød med pålegg


- Linn

1 kommentar: